در اختتامیه جشنواره فیلم شیائومی چه گذشت؟

خلاصه مقاله:در این مقاله سه فیلم کوتاه که برنده جایزه در فستیوال فیلم شیائومی شدند معرفی کرده است.

دسته‌بندی: اخرین اخبار شیائومیتوسط در 17ام شهریور, 1400 منتشر شد0,8 min read

شیائومی جشن برگزاری موفقیت آمیز اولین فستیوال فیلمش را جشن گرفت

چین، پکن، 3 سپتامبر 2021 – در این هفته شیائومی اولین فستیوال فیلم خودش را که شامل فیلم های کوتاهی بود که به طور کامل با گوشی های هوشمند شیائومی تهیه شده بودند، به نمایش گذاشت. هر فیلم کوتاه از دریچه کارگردان آن فیلم به موضوع فستیوال که «The New Normal» یا سبک زندگی جدید حاصل از پاندمی کرونا بود، نگاه می کرد.

فیلم سازان مختلفی از سر تا سر جهان در این فستیوال دعوت شدند تا آثار خود را در افتتاحیه جشنواره به نمایش بگذارند که این موضوع ابتکار استودیو شیائومی را بیشتر کرد تا یک پلتفرم جهانی را برای خلاقان و برای الهام بخشیدن به خلاقیت در همه سطوح، فراهم کند.

آثاری که در این فستیوال فیلم پخش شد از فیلم سازانی از جمله اینفلوئنسر جهانی حوزه تکنولوژی، آرون مائینی (Arun Maini) معروف به «Mrwhosetheboss»، فیلم سازان شیائومی Vincenzo De Caro و Eduardo Ohara، دانشجوی اسپانیایی به نام Oscar Villarroya از مدرسه عالی هنر TAI Escuela، و همچنین کارگردانان معروف ایتالیایی و تایلندی Gabriele Muccino و Nattawut Poonpiriya بود. افتخار این فستیوال مشارکت کارگردان برنده جایزه اسکار، کریس اورتون (Chris Overton)، فیلم ساز انگلیسی بود. فیلم کوتاه «رهبر» این کارگردان، خلاقیت را در جهان همیشه در حال تغییر به پرسش کشیده است.

علی رغم این که هر کارگردان رویکرد منحصر به فرد خودش را در پاسخ به مسئله «The New Normal» داشته، پیام وحدت بخش آنها این است که قصد دارند با خوش بینی با این دوران نامشخص و در عین حال هیجان انگیز روبرو شوند و امیدوارند «چیزی شگفت انگیز در راه باشد.»

اختتامیه فستیوال شیائومی

معرفی فستیوال فیلم شیائومی با فیلم کوتاه «یک میلیارد بازدید» از آرون مائینی ملقب به Mrwhosetheboss

شیائومی برای ساخت فیلم «یک میلیارد بازدید» با آرون مائینی همکاری کرد. در این بخش که آرون آن را تهیه کرده و در آن بازی می کند، سفر 10 ساله خودش را برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر و یوتیوبر مهم تکنولوژی بازگو می کند و لحظه مهم رسیدن به یک میلیارد بازدید را با مخاطب به اشتراک می گذارد. آرون از این که چطور بی نام و نشان سفر خود را شروع کرد و چه چالش هایی را برای تولید محتوای ویدیویی پشت سر گذاشت تا این که چطور سبک خودش را پیدا کرد و در دنیایی که تحت تاثیر کرونا قرار گرفته، محتوا تولید کرد، صحبت می کند. علاوه بر این از پیشرفت های فناوری تلفن های هوشمند می گوید و این که با وجود چالش هایی که اکنون با آن روبرو هستیم، هر کاربر با یک گوشی هوشمند می تواند محتوا تولید کرده و به اشتراک بگذارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این فیلم، از این مقاله دیدن کنید.

اختتامیه فستیوال شیائومی

فیلم برتر فستیوال: «رهبر» به کارگردانی کریس اورتون، کارگردان انگلیسی برنده جایزه اسکار

در فیلم کوتاه رهبر، کریس اورتون موضوع «The New Normal» را از نگاه قهرمان داستان، Donnie که یک هنرمند است دنبال می کند. او در ساحلی دور افتاده زندگی می کند و با جمع کردن زباله هایِ پلاستیکی رها شده در ساحل، در کارگاه خود از آنها مجسمه می سازد. مانند بسیاری از افراد دیگر در سر تا سر جهان، زندگی این هنرمند هم با کاهش ناگهانی زباله ها از ساحل، متوقف می شود. سپس غریبه هایی نقاب دار به ملاقات با او می روند و همان طور که دریا زندگی خود را باز پس گرفته، این غریبه ها هم برای «یک زندگی جدید» به هنرمند داستان الهام می بخشند.

اختتامیه فستیوال شیائومی

برترین فیلم دانشجویی: بیست تابستان از Oscar Villarroya

استودیو شیائومی قصد دارد یک بستر جهانی برای فیلم سازان آینده فراهم کند تا دیدگاه خودشان را درباره «The New Normal» به اشتراک بگذارند؛ به خصوص دانشجویانی که به شدت تحت تاثیر همه گیری کرونا قرار گرفتند. به همین دلیل فستیوال فیلم شیائومی با مدرسه عالی فیلم اسپانیایی یعنی TAI Escuela Universitaria de Artes همکاری کرد.

این مشارکت متمایز به Oscar Villarroya اجازه داد تا فیلمی درباره اضطراب هایی که دانشجویانی مشابه او در زمان مواجهه با پیامدهای بیماری با آن روبرو می شوند را در قالب «یک سبک زندگی جدید» به نمایش بگذارد. فیلم کوتاه «بیست تابستان» آخرین سفر جاده ای سه دوست در حومه اسپانیا را دنبال می کند، قبل از این که هر کدام از آنها وارد زندگی جدید و دور از یکدیگر شوند. ولی یکی از این سه نفر هنوز برای مواجه با واقعیت جدید زندگی، آمادگی ندارد.

اختتامیه فستیوال شیائومی

آثار و فیلم های منطقه ای از فیلم سازان شیائومی و کارگردانان مشهور

جشنواره فیلم شیائومی به عنوان بخشی از هدف خود برای فراهم آوردن یک پلتفرم جهانی فیلم سازی، با کارگردانان مشهور و فیلم سازان شیائومی در مناطق مختلف به طور فعال همکاری کرد تا ظهور تلفن های هوشمند را در قالب «The New Normal» یا سبک جدید فیلم سازی کارگردانان آینده و کارگردانان شناخته شده در سراسر جهان نشان دهند.

  • «The Reels Deal» از فیلم ساز تحسین شده Nattawut Poonpiriya.
  • دیوار چهارم را با ما در فیلم «Living in a Movie» بشکنید؛ فیلمی از کمپانی شیائومی ایتالیا و کارگردان ایتالیایی Muccino Gabriele.
  • فیلم کوتاه «رنسانس» از فیلم ساز ایتالیایی شیائومی، Vincenzo De Caro که دورکاری در خانه را دوباره تعریف می کند.
  • فیلم «Simply Co.» از فیلم ساز برزیلی شیائومی، Eduardo Ohara که شما را به یک زندگی ساده تر سوق می دهد.

تمام فیلم های کوتاه شرکت کرده در فستیوال شیائومی به صورت آنلاین نمایش داده می شوند و این جشنواره در رویدادی حضوری در مدرسه هنر اسپانیا TAI Escuela Universitaria de Artes در مادرید، به فعالیت خود خاتمه خواهد داد. انتظار می رود که Oscar Villarroya به عنوان دانشجوی کارگردانی در این مراسم حاضر باشد.

اختتامیه فستیوال شیائومی

استیون سنشان (Steven Senshan)، رئیس استودیو شیائومی اظهار داشته که: «شیائومی امیدوار است با برگزاری این فستیوال فیلم، فیلم سازان سر تا سر جهان همچنان بتوانند کنار یکدیگر جمع شوند و از محتوایی که فقط با گوشی داخل جیبشان تولید شده، الهام بگیرند. در سال های آینده استودیوهای شیائومی به دنبال بسط پیام افتتاحیه فستیوال فیلم هستند و شیائومی می خواهد با ایجاد فرصت های بیشتر برای حضور فیلم سازان عالی در سر تا سر جهان و همچنین برگزاری رویدادهای حضوری در آینده، پیام خود را به گوش مخاطبانش در سراسر دنیا برساند.»

معرفی استودیو شیائومی

در زمینه فیلم سازی است که توسط Xiaomi Global راه اندازی شد. این پلتفرم برای خالقان محتوا از سرتاسر جهان و با توجه به ماموریت کمپانی شیائومی که «نوآوری برای همه» است، ساخته شده تا فرصتی را برای نشان دادن خلاقیت از طریق فیلم برداری با دوربین موبایل در اختیار کاربران قرار دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با جشنواره فیلم شیائومی، به وب سایت استودیو شیائومی به نشانی https://event.mi.com/global/xiaomistudios مراجعه کنید.

توییتر رسمی شیائومی: https://twitter.com/xiaomi

کانال یوتیوب رسمی شیائومی: https://www.youtube.com/user/XiaomiChina

فیسبوک رسمی شیائومی: https://www.facebook.com/XiaomiGlobal

درباره شرکت شیائومی

این شرکت در آوریل سال 2010 تاسیس و در 9 ژانویه 2018 در هیئت مدیره اصلی بورس هنگ کنگ (1810.HK) فهرست شد. شیائومی کمپانی تولیدکننده لوازم الکترونیکی و هوشمند است که آن را با گوشی های موبایل هوشمند، سخت افزارهای هوشمند و پلتفرم های اینترنت اشیا (IoT) می شناسند.

این شرکت روی نوآوری و کیفیت تاکید یکسانی دارد و همیشه به دنبال بالا بردن تجربه کاربری و کارایی محصولات خود است. شیائومی محصولات شگفت انگیری را با قیمت های اقتصادی تولید می کند تا تمام مردم جهان با استفاده از فناوری های جدید، زندگی بهتری داشته باشند.

از سه ماهه دوم 2021، شیائومی دومین برند تولید گوشی هوشمند در بازار جهانی شد. این کمپانی همچنین پلتفرم هدایت جهانی مشتریان AIoT را با بیش از 351.1 میلیون دستگاه هوشمند متصل به این پلتفرم، به استثنای تلفن های هوشمند و لپ تاپ راه اندازی کرد. محصولات شیائومی در بیش از 100 کشور و منطقه در سراسر جهان وجود دارد. در آگوست 2021 این شرکت برای سومین بار در فهرست Fortune Global 500 و در رتبه 338 قرار گرفت که 84 جایگاه نسبت به سال قبل بالاتر بود!

آخرین مقاله ها

مهمترین نظرات در مورد جارو برقی رباتیک

5ام آبان, 1402|

در این مطلب از کاربرانی که تجربه استفاده از انواع جارو برقی رباتیک را داشته اند، خواسته شده که ضمن بیان تجربیات خود، به برخی از پرسش های رایج پاسخ دهند.

نظر شما برای ما با ارزشه