مزایا و معایب دوربین مداربسته بی سیم چیست؟

خلاصه مقاله:تجهیزات امنیتی نیز مانند هر وسیله دیگری نقاط قوت و ضعف دارند. در این مطلب به معرفی مزایا و معایب دوربین مداربسته بی سیم پرداخته ایم. در این مطلب با مزایا و معایب دوربین مداربسته بی سیم آشنا خواهید شد.

دسته‌بندی: دانستنی های شیائومیتوسط در 5ام آبان, 1402 منتشر شد0,3 min read

انسان ها همیشه درگیر مسئله امنیت بوده و هستند. امروزه نیز امنیت در مکان های تجاری، مسکونی، تفریحی و حتی مزرعه ها حرف اول را می زند. در این اماکن برای تامین امنیت از دوربین های نظارتی بیسیم یا با سیم استفاده می شود و هر کدام ویژگی ها و ساختار خاص خود را دارند.  برای مثال دوربین های نظارتی وایرلس سیگنال های تصویر و صدا را با استفاده از فرستنده های رادیویی منتقل می کنند. این دستگاه ها از یک لنز، یک گیرنده و یک آنتن فرستنده تشکیل می شوند و برای نصب نیازی به کابل کشی ندارند. از این تجهیزات درست مانند هر سیستم امنیتی دیگری، می توان برای نظارت بر محیط های بیرونی و داخلی استفاده کرد. در این مطلب از فروشگاه اینترنتی می لندز به معرفی مزایا و معایب دوربین مداربسته بی سیم می پردازیم.

دوربین نظارتی وایرلس چگونه کار می کند؟

همانطور که بیان شد، دوربین های نظارتی وایرلس سیستم های نظارتی هستند که از فناوری بیسیم برای انتقال فیلم از دوربین به گیرنده استفاده می کنند. شما می توانید گیرنده خود را به مانیتور و دستگاه ضبط DVR یا دستگاه ضبط NVR وصل نموده و ویدیوها را مشاهده نمایید. همچنین چنین تجهیزاتی به شما اجازه اتصال به اینترنت و کنترل از راه دور فیلم ها را از هر کجای دنیا به صورت آنلاین می دهند.

دو نوع سیستم مداربسته بیسیم وجود دارند؛ برخی از آن ها از سیگنال آنالوگ و بعضی دیگر از سیگنال دیجیتال استفاده می کنند. البته امروزه بسیاری از این دستگاه ها از سیگنال های دیجیتال بهره گرفته و نسبت به انواع دیگر کیفیت تصاویر بسیار بالایی دارند.

سیستم های امنیتی وایرلس با انتقال سیگنال به گیرنده متصل به دستگاه ضبط یا نمایشگر کار می کنند. سیگنال از طریق فرکانس رادیویی( RF) یا پرتو مادون قرمز( IR) منتقل می شود. راه دیگری که تجهیزات امنیتی بیسیم بر اساس آن عمل می نمایند، انتقال سیگنال به سرور مرکزی دستگاه است. بدین ترتیب کاربران از هر کجای دنیا می توانند به تصاویر و فیلم ها دسترسی داشته باشند.

مزایا و معایب دوربین مداربسته بی سیم چیست؟

بررسی مزایای دوربین مداربسته بی سیم

یک دوربین بی سیم هوشمند در مقایسه با انواع سیمی مزایای بیشتری دارد. دانستن مزایا و معایب دوربین مداربسته بی سیم به شما کمک می‌کند که بهترین تصمیم را مطابق با نیازهای خود بگیرید. برخی از ویژگی‌های مثبت این گجت ها عبارتند از:

  • انعطاف پذیری بالا: شما می توانید به راحتی دوربین های نظارتی وایرلس را نصب و جابجا کنید و برای انجام این کار نیازی به کمک گرفتن از افراد متخصص نیست؛
  • قیمت مناسب: این سیستم ها معمولا قیمت مناسب‌تری نسبت به سیستم های سیمی دارند؛
  • راه اندازی آسان: دوربین‌های وایرلس را خودتان به تنهایی می‌توانید نصب و راه اندازی کنید؛
  • مقیاس پذیری بالا : گجت های هوشمند مورد بحث را به راحتی می توان در صورت نیاز به مانیتور و سیستم های ضبط متصل کرد؛
  • مناسب برای هر محیطی : دوربین های مداربسته بیسیم را می‌توان هم در محیط های بیرونی و هم داخل ساختمان نصب کرد. در واقع استفاده از این وسایل هیچ محدودیت مکانی ندارد.
  • امکان کنترل و نظارت از راه دور از طریق اینترنت.
  • دارای امنیت بیشتر: از آنجایی که این تجهیزات امنیتی بدون سیم هستند، تنها با دسترسی مستقیم به دستگاه می‌توان آن را قطع کرد. امکان قطع کابل دستگاه از پایین وجود ندارد.
  • هزینه تعمیر و نگهداری کمتر: شما با خرید این محصولات هزینه های امنیت محیط مورد نظر خود را تا حد زیادی کاهش داده و بازدهی آن را بالا می برید.
  • عدم نیاز به نیروی انسانی : با کمک دوربین های بیسیم نیازی به نیروی انسانی برای مراقبت از اماکن خود ندارید. یعنی عملا نیروی انسانی را برای بالا بردن امنیت حذف کرده و به جای آن از تکنولوژی‌های پیشرفته کمک می گیرید.
  • هزینه کمتر کابل کشی و داکت کشی.

اگر قصد خرید یکی از بهترین سیستم های امنیتی موجود در بازار دارید، مقاله معرفی بهترین دوربین مداربسته شیائومی در سال 2022 را بخوانید.

مزایا و معایب دوربین مداربسته بی سیم چگونه است؟

بررسی معایب دوربین نظارتی بیسیم

به طور قطع هیچ تکنولوژی جدیدی صد در صد بدون نقص نیست. دوربین های مدار بسته بیسیم نیز مانند هر وسیله دیگری معایب خاص خود را دارند. این محصولات دارای ویژگی ها و فناوری هایی هستند که در عین ایجاد مزیت، عیب نیز محسوب می شوند. در ادامه بررسی مزایا و معایب دوربین مداربسته بی سیم، به ذکر چند نمونه از نقاط ضعف این تجهیزات پرداخته ایم.

امنیت پایین در صورت عدم رعایت زیرساخت مناسب  

متاسفانه امکان هک اطلاعات یا از کار انداختن دوربین های مداربسته وایرلس در صورت عدم ایمن سازی مناسب وجود دارد. به همین دلیل در مکان های فوق امنیتی از این نوع تجهیزات استفاده نمی شود. شبکه های سیمی از این لحاظ امن‌تر هستند و در آن‌ها سیگنال‌های رادیویی برای رهگیری وجود ندارد.

وابستگی به اینترنت

یکی از نقاط قوت و در عین حال نقاط ضعف سیستم‌های نظارتی وایرلس را می توان وابستگی آن‌ها به اینترنت دانست. این محصولات برای انتقال تصاویر و ویدیوهای خود به یک مرکز ذخیره سازی یا دستگاه کنترلی به اینترنت نیاز دارند. در صورتی که اینترنت قطع یا دچار اختلال شود، کاربران قادر به مشاهده تصاویر به صورت لحظه‌ای نیستند.

وابستگی به اینترنت یکی از مزایا و معایب دوربین مداربسته بی سیم

مصرف زیاد باتری

دوربین های مدار بسته وایرلس برای تامین انرژی مورد نیاز خود به باتری نیاز دارند. باتری این گجت ها ممکن است که به سرعت تخلیه شده و برای حفظ عملکرد دستگاه نیاز به شارژ منظم داشته باشند.  در ضمن، تجهیزات امنیتی بیسیم به پریز برق یا باتری های قابل شارژ داخلی با قابلیت شارژدهی تا چند ساعت هم متکی هستند. این موضوع، امکان قرارگیری و نصب انعطاف‌پذیر این دستگاه ها را محدود می سازد.

ارائه کیفیت تصویر پایین

اکثر دوربین های نظارتی بیسیم وضوح تصویر کمتری نسبت به انواع باسیم دارند. این تجهیزات تصاویر خود را در محدوده کیفیت 720p یا 1080p نمایش می دهند. در ضمن، پهنای باند ارائه شده توسط محصولات مذکور برای نمایش ویدیوهایی با کیفیت 4K یا وضوح بالاتر کافی نیست.

تجهیزات امنیتی وایرلس ممکن است که در شرایط نوری گوناگون، عملکرد متفاوتی داشته باشند. برای مثال، کیفیت تصاویر در مکان های تاریک بیشترین تاثیر را می پذیرد. در این حالت تصاویر تاریک و ناواضح ثبت می شوند.

دارای محدوده سیگنال محدود

در دوربین های مداربسته بی سیم، محدوده سیگنال به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

  • نوع دوربین: کالاهای مورد بحث به دو دسته آنالوگ و تحت شبکه ( IP) تقسیم می شوند. انواع آنالوگ معمولا محدوده سیگنال کوتاه‌تری نسبت به نمونه های دیگر دارند.
  • فرکانس: دوربین های نظارتی بیسیم از دو فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز استفاده می کنند. فرکانس 2.4 گیگاهرتز محدود سیگنال بیشتری نسبت به فرکانس 5 گیگاهرتزی دارد؛ اما در برابر تداخل آسیب‌پذیر است.
  • شرایط محیطی: عواملی مانند موانع، دیوارها و شرایط آب‌وهوایی روی محدوده سیگنال تاثیر می گذارند.

محدوده سیگنال تجهیزات امنیتی بی سیم آنالوگ به طور معمول بین 50 تا 100 متر است؛ در حالی که این پارامتر برای انواع تحت شبکه بین 100 تا 200 متر است. دیوارهای ضخیم و تداخل سیگنالی، سیگنال های بی‌سیم را تخریب کرده و منجر به تاخیر در ارسال یا از دست دادن ویدیوها می شوند.

بررسی محدوده سیگنال در معرفی مزایا و معایب دوربین مداربسته بی سیم

تاخیر شبکه به نسبت زیاد

رمزگذاری و انتقال ویدیو در گجت های هوشمند نظارتی وایرلس در مقایسه با شبکه های سیمی با تاخیر بیشتری انجام می شود. این بدین معنی است که ویدیوهای زنده در مقایسه با زمان واقعی مقداری تاخیر دارند. این تاخیر به عنوان یکی از مزایا و معایب دوربین مداربسته بی سیم، کنترل از راه دور تجهیزات را دشوار می سازد. در کاربردهای مهم مانند نظارت بر ترافیک نیاز به نظارت ویدیویی با حداقل تاخیر است.

دارای پهنای باند محدود

برای اینکه دوربین مدار بسته بی سیم بتواند ویدیوهای ضبط شده خود را پخش کند، به پهنای باند وای‌فای نیاز دارد. این پهنای باند بین تمام دستگاه های موجود در محیط به اشتراک گذاشته خواهد شد. این امر منجر به ازدحام و قطع متناوب ویدیوها می شود، زیرا پهنای باند بیش از حد مصرف می گردد.

شبکه های سیمی با کمک کابل اختصاصی Cat5e/6 ظرفیت خاصی را برای هر دستگاه در نظر می گیرند و می توانند از کیفیت تصویر 4K نیز پشتیبانی کنند. اما شبکه های بیسیم مجبور به انتخاب بین تعداد دوربین یا کیفیت تصویر هستند.

احتمال بروز تداخل بی سیم

شبکه های Wi-Fi، دستگاه های بلوتوث دار، تلفن های بیسیم و مایکروویو همگی می توانند در سیگنال های تجهیزات امنیتی وایرلس تداخل ایجاد کنند. در حالی که گجت های امنیتی سیمی مشکلات سیگنال محیطی را از بین می برند.

احتمال تداخل شبکه ای یکی از مزایا و معایب دوربین مداربسته بی سیم

آخرین مقاله ها

نکاتی درباره خرید بهترین دوربین نظارتی شیائومی

28ام فروردین, 1403|

آیا به دنبال بهترین دوربین نظارتی برای امنیت خانه یا محیط کارتان هستید؟ با وجود تنوع فراوان در بازار، انتخاب دوربین مناسب ممکن است چالش برانگیز باشد. اما با ورود برند محبوب شیائومی به این بازار، به دنبال دوربینی با عملکرد برتر و قیمتی مقرون به صرفه هستید. در وبلاگ ما، به بررسی نکات کلیدی برای خرید بهترین دوربین نظارتی شیائومی می‌پردازیم. از ویژگی‌های فنی تا قابلیت‌های امنیتی و نکات خرید، همه چیز را در اینجا خواهید یافت. بنابراین، قبل از خرید هر دوربینی، حتماً وبلاگ ما را مطالعه کنید تا انتخابی مطمئن و با اطمینان داشته باشید.

4 نکته ای که باید در هنگام خرید پنکه شیائومی در نظر بگیرید

28ام فروردین, 1403|

آیا به دنبال پنکه‌ای با عملکرد برتر و قیمت مناسب هستید؟ در جستجوی یک پنکه کارآمد و با کیفیت، باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید. اما با انبوهی از گزینه‌ها در بازار، انتخاب بهترین پنکه ممکن است یک چالش باشد. در این وبلاگ، چهار نکته اساسی که باید در هنگام خرید پنکه شیائومی به آن‌ها توجه کنید را بررسی می‌کنیم. از کیفیت ساخت و طراحی منحصر به فرد تا عملکرد قوی و مشخصات فنی، همه را در این مطلب پوشش می‌دهیم. با ما همراه باشید و پنکه ایده‌آل برای نیازهای خود را پیدا کنید.

کدام سشوار شیائومی مناسب موی من است؟راهنمای خرید سشوار شیائومی

28ام فروردین, 1403|

در جستجوی سشواری که بهترین حالت را برای موهای شما به ارمغان بیاورد؟ سشوارهای شیائومی با تنوع گسترده‌ای از مدل‌ها و ویژگی‌ها، گزینه‌های بسیاری را برای مختلفین نیازهای مویی ارائه می‌دهند. از سشوارهای مجهز به فناوری یونی برای موهای خشک و آسیب‌دیده گرفته تا سشوارهای سرامیکی برای موهای موج دار، هر کدام از این مدل‌ها بر اساس نوع و وضعیت موی شما انتخاب می‌شوند. می‌توانید با مشاوره و راهنمایی تیم فروش می‌لندز، بهترین سشوار را برای موی خود انتخاب کنید و از حالت و زیبایی موهایتان لذت ببرید.

نظر شما برای ما با ارزشه