8 دلیل برای اینکه از خرید جارو رباتیک منصرف شوید!

خلاصه مقاله:در هنگام خرید جارو رباتیک علاوه بر توجه به مزایا و قابلیت های محصول، باید معایب آن را نیز در نظر گرفت. ما در این رابطه اطلاعات مفیدی را بیان کرده ایم. بسیاری از افراد در هنگام خرید جارو رباتیک دودل هستند و درباره معایب و نقاط ضعف آن سوال میکنند. ما در این مقاله به سوالات ذهنی شما عزیزان در این رابطه پاسخ داده ایم.

دسته‌بندی: دانستنی های شیائومیتوسط در 5ام آبان, 1402 منتشر شد0,3 min read

جاروبرقی های رباتیک یکی از جدیدترین لوازم خانگی هستند که به سرعت توانسته اند توجه بسیاری از مردم را در سراسر جهان به خود جلب کنند. این گجت های هوشمند به خصوص به درد افرادی می خورند که به دلیل مشغله زیاد، زمان کافی برای تمیز کردن خانه یا محل کار خود را ندارند. ربات های نظافتچی به مرور زمان به فناوری های پیشرفته ای مجهز شده اند و به همین دلیل امروزه علاوه بر جاروکشی، گردگیری با آب هم انجام می دهند. قابلیت کنترل از راه دور از طریق اتصال گجت ها به گوشی های همراه نیز یکی دیگر از ویژگی های آن ها محسوب می شود. اما این تمام آن چیزی نیست که در هنگام خرید جارو رباتیک باید بدانیم؟ چرا که این وسیله نیز مانند هر کالای دیگری در کنار مزایای خود معایبی نیز دارد که باید از آن ها آگاه باشیم. در این مطلب از فروشگاه اینترنتی می لندز با 8 مورد از معایب جاروبرقی های هوشمند آشنا خواهید شد.

چرا جارو رباتیک نخریم؟

چند سالی است که رویای انسان ها برای تمیز کردن محل زندگیشان به حقیقت تبدیل شده است. ظهور ربات های نظافتچی باعث شده است که افراد حتی در هنگام بیرون بودن از خانه نیز بتوانند از آن ها استفاده کنند. اما بهتر است، بدانید که این وسیله تنها ویژگی های مثبت ندارد، بلکه باید معایب آن را نیز در کنار محاسنش در نظر گرفت. بدین ترتیب می توانید ببینید که کدام کفه ترازو سنگین‌تر است و آیا جاروبرقی رباتیک ارزش خرید دارد یا خیر؟

عدم بهره مندی از قدرت کافی برای جمع آوری زباله های بزرگ

در هنگام استفاده از ربات های جاروبرقی اولین مشکل زمانی پیش می آید که آن ها باید زباله های بزرگ را از روی سطوح مختلف جمع آوری کنند. فیلترهای به کار رفته در این گجت ها قدرت جذب قطعات بزرگ را ندارند، کاری که جاروبرقی های معمولی به راحتی انجام می دهند. برای مثال خرده های کاغذ، دستمال، جوراب، مداد، پاک کن و وسایلی به این اندازه، در مسیر مکش این نظافتچی های هوشمند گیر کرده و عملکرد آن ها را دچار مشکل می کنند.

در ضمن، کارکرد این تجهیزات روی سطوح مختلف مانند فرش، کف سرامیکی و لمینت عملکرد متفاوت است. برای مثال نظافت کننده های هوشمند مذکور روی سطوح سخت عملکرد خوبی دارند، در حالی که روی سطوح نرم قضیه کمی فرق می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به شما مطالعه مقاله آیا جارو رباتیک می تواند در سطوح مختلف عملکرد مناسبی داشته باشد را پیشنهاد می کنیم.

خرید جارو رباتیک با عملکرد متفاوت روی سطوح مختلف

زمانبر بودن پروسه نظافت

از آنجایی که ربات های جاروبرقی برای حرکت و تمیزکاری به صورت هوشمند برنامه‌ریزی می شوند، به زمان بیشتری برای انجام عملیات خود نیاز دارند. این گجت های هوشمند هر بار که وارد مکان جدیدی می گردند، باید آن محل را اسکن کرده و سپس بر اساس نقشه های تهیه شده شروع به نظافت کنند. همین امر زمان زیادی را می طلبد.

البته این موضوع برای افرادی که در بیرون از منزل کار می کنند، خیلی اهمیت ندارد. چرا که می توانید در هنگام خروج از خانه، دستگاه را روشن کرده و پس از بازگشت، خانه ای تمیز و بدون آشغال را تحویل بگیرید. اما برای افرادی که در منزل حضور دارند، این کندی عملکرد ممکن است که کمی آزاردهنده باشد.

دارای مخزن های آب و زباله با ظرفیت کم

در پاسخ به این پرسش که چرا جارو رباتیک نخریم، به مبحث کوچک بودن مخزن آب و زباله می رسیم. این وسایل معمولا کیسه زباله ای با ظرفیت کم دارند که زود پر شده و نیاز به تعویض دارد. بنابراین اگر نظافتچی هوشمند خود را برای تمیز کردن هر روزه مکانی با آشغال های زیاد استفاده می نمایید، باید کیسه آن را به طور مرتب عوض کنید. این موضوع برای افرادی که تعویض کیسه زباله جاروبرقی ها را دوست ندارند، یک ایراد تلقی می شود. همچنین مخزن آب گجت های مورد بحث نیز حجم کوچکی دارد که برای تی کشی فضاهای بزرگ، نیاز به پر کردن مکرر آن است.

خرید جارو رباتیک و نیاز به تعویض مداوم کیسه زباله آن

مرتب کردن خانه پیش از شروع کار ربات

دقت داشته باشید که پیش از شروع به کار گجت های نظافت کننده، باید خانه را از وسایل اضافی پاک کرد. وجود اسباب بازی، کتاب یا وسایل دیگر در سر راه ربات باعث مختل شدن عملکرد و همچنین طولانی‌تر شدن کار دستگاه می شود. در ضمن، سنسورهای تعبیه شده در این تجهیزات مانع از ورود آن ها به مکان هایی با سیم های زیاد می گردند. بنابراین بهتر است که محیط مورد نظر خود را از کابل های اضافی روی زمین خالی کنید.

عدم توانایی تمیز کردن پله ها

در هنگام خرید جارو رباتیک باید به این نکته توجه داشته باشید که این وسایل توانایی تمیز کردن پله ها را ندارند. به همین دلیل، این محصولات برای تمیز کردن خانه های دوبلکس یا مکان هایی که در قسمت های مختلف پله دارند، انتخاب مناسبی به شمار نمی روند.

خرید جارو رباتیک و عدم توان تمیز کردن پله ها

عدم دسترسی به تمام نقاط خانه

جاروبرقی های معمولی سری های مختلفی برای تمیز کردن قسمت های گوناگون خانه مانند فضاهای بین اثاثیه دارند. اما اکثر جاروبرقی های رباتی طراحی استوانه ای شکل داشته و قادر به دسترسی به برخی مکان ها نیستند. این وسایل امکان جارو کردن فضاهای باریک را ندارند. همچنین اگر فاصله بین مبلمان یا صندلی ها یا فضای خالی بین وسایل تا دیوار به اندازه قطر ربات نباشد، امکان تمیز کردن آن منطقه با دستگاه وجود ندارد. این نظافت کننده های هوشمند عمدتا نمی توانند مکان هایی مانند گوشه های دیوار یا سه کنج اتاق ها را تمیز کنند.

البته برخی از نمونه های این محصولات شکل و شمایل متفاوتی دارند. برای مثال جاروبرقی رباتیک شیائومی مدل Dreame W10 Pro با ساختار D شکل خود می تواند حتی گوشه و کنار دیوارها را نیز تمیز کند. شما می توانید این گجت هوشمند شیائومی را از فروشگاه اینترنتی می لندز بخرید.

مختل شدن پروسه نظافت در صورت قطعی اینترنت

ربات های نظافتچی برای انجام پروسه روتین نظافتی خود به اینترنت نیاز ندارند. البته شما باید پیش از شروع کار، نقشه محل مورد نظر را با کمک اپلیکیشن اختصاصی مربوطه به دستگاه بدهید. زیرا در غیر این صورت، کار جارو به دلیل قطعی اینترنت یا عدم دسترسی به آن مختلف خواهد شد. در واقع اپلیکیشن نصب شده روی گوشی که از طریق اینترنت به ربات وصل است، در صورت قطع اینترنت نمی تواند برنامه لازم را به دستگاه منتقل کند.

خرید جارو رباتیک و مختل شدن پروسه نظافت در هنگام برخورد با اجسام روی زمین

قیمت بالای ربات های جاروبرقی

به عنوان نکته پایانی برای خرید جارو رباتیک باید بدانید که قیمت این محصول در کشور ما بسیار بالا است. هوش مصنوعی و تکنولوژی های مختلف به کار رفته در تجهیزات مورد بحث باعث افزایش قیمت آن ها شده است. همچنین تنوع این گجت ها نیز در کشور ما خیلی زیاد نیست. اما ما در می لندز تلاش کرده ایم که کلکسیونی از بهترین جاروهای رباتیک شیائومی را در اختیار شما قرار دهیم، پس از این نظر جای نگرانی نیست.

برای دستیابی به نتیجه مطلوب بهتر است که ربات های نظافتچی را در کنار جاروبرقی های معمولی استفاده نمایید. زیرا این دستگاه های هوشمند کوچک توان تمیز کردن تمام قسمت های خانه یا محل کار شما را ندارند. بدین ترتیب انگار که شما باید برای خرید جارو دو بار هزینه کنید!

خرید جارو رباتیک و عدم دسترسی به تمام نقاط خانه

خرید جارو رباتیک به چه کسانی پیشنهاد می شود؟

با توجه به نکات مطرح شده در بالا، رباتیک های نظافتچی را می توان تجهیزاتی مفید و کاربردی برای افرادی با سبک زندگی متفاوت دانست. اما این وسایل برای خانه های ایرانی ممکن است که خیلی کاربردی نباشند. با این وجود، مزایای دستگاه مورد بحث باعث شده که بسیاری از مردم تمایل به خرید آن داشته باشند.

بهترین کار این است که پس از بررسی مدل های موجود در بازار، اقدام به خرید جارو رباتیک کنید. دستگاهی را بخرید که بیشترین توان مکش، کمترین مقدار مصرف انرژی، بیشترین طول عمر باتری و بیشترین تعداد سنسورها را داشته باشد. بدین ترتیب می توانید بخش های بیشتری از منزل یا محل کار خود را تمیز نمایید.

آخرین مقاله ها

نکاتی درباره خرید بهترین دوربین نظارتی شیائومی

28ام فروردین, 1403|

آیا به دنبال بهترین دوربین نظارتی برای امنیت خانه یا محیط کارتان هستید؟ با وجود تنوع فراوان در بازار، انتخاب دوربین مناسب ممکن است چالش برانگیز باشد. اما با ورود برند محبوب شیائومی به این بازار، به دنبال دوربینی با عملکرد برتر و قیمتی مقرون به صرفه هستید. در وبلاگ ما، به بررسی نکات کلیدی برای خرید بهترین دوربین نظارتی شیائومی می‌پردازیم. از ویژگی‌های فنی تا قابلیت‌های امنیتی و نکات خرید، همه چیز را در اینجا خواهید یافت. بنابراین، قبل از خرید هر دوربینی، حتماً وبلاگ ما را مطالعه کنید تا انتخابی مطمئن و با اطمینان داشته باشید.

4 نکته ای که باید در هنگام خرید پنکه شیائومی در نظر بگیرید

28ام فروردین, 1403|

آیا به دنبال پنکه‌ای با عملکرد برتر و قیمت مناسب هستید؟ در جستجوی یک پنکه کارآمد و با کیفیت، باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید. اما با انبوهی از گزینه‌ها در بازار، انتخاب بهترین پنکه ممکن است یک چالش باشد. در این وبلاگ، چهار نکته اساسی که باید در هنگام خرید پنکه شیائومی به آن‌ها توجه کنید را بررسی می‌کنیم. از کیفیت ساخت و طراحی منحصر به فرد تا عملکرد قوی و مشخصات فنی، همه را در این مطلب پوشش می‌دهیم. با ما همراه باشید و پنکه ایده‌آل برای نیازهای خود را پیدا کنید.

کدام سشوار شیائومی مناسب موی من است؟راهنمای خرید سشوار شیائومی

28ام فروردین, 1403|

در جستجوی سشواری که بهترین حالت را برای موهای شما به ارمغان بیاورد؟ سشوارهای شیائومی با تنوع گسترده‌ای از مدل‌ها و ویژگی‌ها، گزینه‌های بسیاری را برای مختلفین نیازهای مویی ارائه می‌دهند. از سشوارهای مجهز به فناوری یونی برای موهای خشک و آسیب‌دیده گرفته تا سشوارهای سرامیکی برای موهای موج دار، هر کدام از این مدل‌ها بر اساس نوع و وضعیت موی شما انتخاب می‌شوند. می‌توانید با مشاوره و راهنمایی تیم فروش می‌لندز، بهترین سشوار را برای موی خود انتخاب کنید و از حالت و زیبایی موهایتان لذت ببرید.

نظر شما برای ما با ارزشه