سیستم عامل Xiaomi HyperOS معرفی شد!

دسته‌بندی: اخرین اخبار شیائومیتوسط در 17ام آذر, 1402 منتشر شد0,5 min read

کمپانی شیائومی در رویدادی با موضوع ” حرکت فراتر از لحظه” سیستم عامل Xiaomi HyperOS را به دنیا معرفی کرد. این سیستم عامل برای اتصال دستگاه های شخصی، خودروها و محصولات مرتبط با خانه های هوشمند در یک اکوسیستم هوشمند طراحی شده است. در واقع شیائومی هایپراواس بر 4 هدف اصلی بهبود جامع، اتصال هوشمند بین دستگاهی، هوش فعال و امنیت سراسری تمرکز دارد و نوید یک تجربه کاربری کاملا جدید را می دهد. این سیستم عامل روی گوشی های تازه راه اندازی شده سری Xiaomi 14 و Xiaomi Watch S3 از پیش نصب شده است. همچنین تلویزیون 85 اینچ شیائومی مدل MiniLED S Pro و سایر دستگاه های جدید موجود در بازار نیز روی HyperOS اجرا می شوند.

در ادامه این مطلب از وب‌سایت می لندز، هر آنچه باید درباره این سیستم عامل تازه وارد بدانید، شرح داده شده است. همچنین شما می توانید تازه‌ترین خبرها درباره محصولات شیائومی را در وبلاگ می لندز بخوانید.

سیستم عامل Xiaomi HyperOS و بهینه سازی عملکرد دستگاه های مجزا

شرکت بزرگ شیائومی در 13 سال گذشته به رشد قابل توجهی رسیده و در این مدت تعداد کاربران آن از 100 نفر به 1.175 میلیارد نفر در سراسر جهان افزایش یافته است. در حال حاضر محصولات این کمپانی در بیش از 200 دسته مختلف جای می گیرند. برند مذکور در عصر اینترنت اشیاء با چالش منحصربه‌فرد نحوه هدایت پیچیدگی های ناشی از انبوه سیستم عامل ها و امکان همکاری بین اکوسیستم های مختلف مواجه است. این تجربه، غول فناوری چینی را به سمت ارائه نوآوری هایی فراتر از حد انتظار سوق داده است که نتیجه آن معرفی سیستم عامل Xiaomi HyperOS است.

این سیستم عامل در حال توسعه از سال 2017 با هدف ایجاد انسجام در چشم انداز اینترنت اشیاء طراحی شده است. ماموریت بستر نرم افزاری یاد شده این است که همه دستگاه های اکوسیستم را در یک چارچوب سیستمی واحد و یکپارچه متحد کند. هدف نهایی از این موضوع نیز ارائه بهترین عملکرد دستگاه، اطمینان از تجربه کاربری ثابت و تسهیل اتصال یکپارچه در میان دیوایس های ساخته شده توسط این برند است.

هسته هایپراواس شیائومی از لینوکس و سیستم توسعه یافته توسط خود شرکت به نام ولا تشکیل شده است. سازگاری استثنایی و قابلیت مدیریت دقیق منابع در این بستر نرم افزاری، هر دستگاهی را قادر می سازد که عملکرد ایده‌آلی را ارائه دهد. لایه زیرین هایپراواس از بیش از 200 پلتفرم پردازنده و بیش از 20 سیستم فایل استاندارد پشتیبانی می کند. این لایه صدها نوع دیوایس و هزاران شناسه را پوشش می دهد. همچنین این سبک طراحی پیکربندی، بهره برداری و استقرار انعطاف‌پذیر مطابق با نیازهای سخت افزاری را امکان‌پذیر می سازد. محدوده حافظه رم دیوایس های سازگار با این بستر نیز از 64 کیلوبایت تا 24 گیگابایت است.

مشخصات سیستم عامل Xiaomi HyperOS

سایر مشخصات بهینه سازی شده در Xiaomi HyperOS

Xiaomi HyperOS با توجه به اصل پیکربندی منابع بر اساس سخت افزارهای مختلف همراه با حذف فایل ها و فشرده سازی پشته IO، به طور طبیعی فضای کمی اشغال می کند. این سیستم عامل در تلفن های همراه هوشمند تنها 8.75 گیگابایت فضا را به خود اختصاص می دهد. ویژگی مذکور پیشرفت قابل توجهی نسبت به رقبا محسوب می شود.

هایپراواس دارای قابلیت های زمانبندی دقیقی نیز است که می تواند سخت افزار و وظایف را در سناریوهای مختلف و پیچیده هدایت کند. این امر از طریق ابزارهای فنی مانند تنظیم اولویت رشته پویا و ارزیابی چرخه وظیفه پویا به دست می آید و منجر به بهینه سازی عملکرد و توان می شود. اجرای بازی های پرمصرف روی گوشی های هوشمند مجهز به این سیستم عامل جدید باعث می گردد که نرخ فریم پایدارتر و مصرف انرژی کمتری نسبت به سایر سیستم عامل ها از جمله اندروید داشته باشید.

البته در دیوایس های سبک با قدرت پردازش محدود، مزایای زمانبندی هایپراواس بیشتر آشکار است. این سیستم عامل از تقسیم وظیفه در چندین واحد محاسباتی برای پردازش همزمان پشتیبانی می کند و این عمل عملکرد سخت افزاری را به حداکثر می رساند. علاوه بر این، HyperOS شیائومی دستخوش بازسازی گسترده ای در ماژول های فنی از جمله سیستم فایل، مدیریت حافظه، زیرسیستم تصویرسازی و سیستم شبکه است. همه این اقدامات با هدف مهار و بهینه سازی کارآمد قابلیت های سخت افزاری دستگاه های مختلف و بهبود عملکرد آن ها صورت می گیرند.

سیستم عامل Xiaomi HyperOS دارای حجم بسیار کم

سیستم عامل شیائومی HyperOS و ایجاد اتصال هوشمند متقابل میان دستگاه های مختلف

سیستم عامل شیائومی HyperOS علاوه بر برتری در زمینه عملکرد تک منظوره، محدودیت های معماری های مرسوم سیستم را از بین می برد. در هسته این بستر یک چارچوب نوآورانه اتصال هوشمند بین دستگاه های مختلف به نام HyperConnect وجود دارد و شبکه سازی بلادرنگ بین دیوایس های متعدد را تسهیل می کند. با معرفی مرکز یکپارچه دستگاه ها، کاربران اکنون به طور فعالانه توانایی کنترل تقریبا کل مجموعه دستگاه های متصل به یکدیگر را دارند. همچنین این بستر به کاربران اجازه مدیریت بدون دردسر اکوسیستم متصل به یکدیگر را از هر نقطه ای( خانه، جاده یا دفتر کار) می دهد. این موضوع نوید دهنده ورود به عصر جدیدی از راحتی و کارایی برای کاربران است. زیرا از این به بعد همه می توانید به صورت یکپارچه تمام دستگاه های موجود در اکوسیستم شیائومی خود را شناسایی و مدیریت نمایند.

هایپراواس همه دیوایس های متصل را هماهنگ کرده و به نرم افزار اجازه سازگار شدن با نیازهای کاربر را می دهد. برای مثال شما می توانید در حین انجام کنفرانس ویدیویی به صورت یکپارچه، منابع دوربین را تغییر دهید یا از گوشی موبایل خود به دوربین های خودرو دسترسی داشته باشید. هنگامی که از تبلت یا لپ تاپ استفاده می کنید، دوربین عقب تلفن همراه خود را فعال نمایید. حتی می توانید تبلت خود را از طریق موبایل خود به اینترنت متصل کنید. علاوه بر این موارد، در صورت نیاز کاربر می توان برنامه ها، محتوای کلیپ‌بورد و اعلان ها را نیز بدون زحمت بین دیوایس های مختلف جابه‌جا نمود.

امکان کنترل متمرکز توسط سیستم عامل Xiaomi HyperOS

سیستم عامل شیائومی هایپراواس ارائه دهنده خدمات هوشمند به کاربران

در عصر اینترنت اشیاء، اتصال بین دستگاه ها و یکپارچه سازی قابلیت‌ها ضروری است. سیستم عامل شیائومی هایپراواس با ادغام یک زیرسیستم هوش مصنوعی که برای کمک به کاربران از دستگاه‌های پیشرفته مبتنی بر فناوری های هوش مصنوعی پشتیبانی می کند، قدمی فراتر برداشته است.

HyperMind مرکز شناختی اکوسیستم دیوایس های شیائومی است که ارتباطات بین دستگاهی پیشگام را وارد عصری به نام هوش فعال می‌کند. این امر دیوایس‌ها را قادر می‌سازد که به صورت فعالانه نیازهای کاربران را درک نموده و بر اساس آن ها عمل نمایند. HyperMind از 4 قابلیت ادراکی دستگاه‌ها یعنی محیط، بینایی، صدا و رفتار برای یادگیری خواسته های کاربر و سازگاری خودکار دستگاه ها با نیازهای او بهره می‌برد.

برای مثال فرض کنید که شما همیشه به محض باز کردن قفل درب هوشمند، چراغ اتاق نشیمن خود را روشن می‌کنید. HyperMind پس از یادگیری این الگو و به منظور کسب رضایت شما، به طور خودکار چراغ اتاق را روشن خواهد کرد. این نوآوری اتصال چند دستگاهی پیچیده را ساده نموده و هزینه‌های یادگیری ماشین مرسوم را کاهش می‌دهد. همچنین کاربران از راحتی اتصال دیوایس بدون نیاز به درک منطق پیچیده یا مکانیزم های راه انداز لذت خواهند برد.

سیستم عامل Xiaomi HyperOS از مدل‌های پایه بزرگ استفاده کرده و به آن ها برای تقویت برنامه های کاربردی سیستم کمک می‌کند. همچنین دستیار هوش مصنوعی شیائومی اکنون امکان دسترسی مستقیم به قابلیت‌های تولید متن مدل پایه بزرگ را از طریق رابط کاربری خود فراهم می‌سازد. این دستیار کارهایی مانند تولید گفتار و خلاصه سازی مقاله را نیز امکان‌پذیر می‌نماید. با کمک این سیستم‌عامل ویژگی زیرنویس بلادرنگ برای تبدیل مکالمات کنفرانس ویدیویی به یادداشت‌ها و خلاصه های هوشمندانه جلسات بهبود یافته است. همچنین کاربران می‌توانند از عبارات گفتاری برای جستجوی تصاویر در آلبوم عکس خود و ایجاد تصاویر هوش مصنوعی بر اساس پرتره‌های موجود بهره ببرند.

سایر خدمات هوشمند ارائه شده از سوی HyperOS

نسخه تبلت برنامه Mi Canvas نیز یک قلم موی هوش مصنوعی به تبلت اضافه می کند که با استفاده از آن می توانید نقاشی های معمولی را به آثار هنری زیبا تبدیل نمایید. علاوه بر این، اپلیکیشن های شخص ثالث نیز از پتانسیل زیرسیستم هوش مصنوعی مانند درک اسناد از طریق اسکرین شات ها در WPS یا تولید ارائه تک فرمان استفاده می کنند.

HyperOS برای استقرار کارآم مدل های پایه بزرگ، زیرسیستم هوش مصنوعی خود را برای ادغام آن ها در NPU دستگاه به کار می برد. این پشتیبانی به مدل های پایه بزرگ خود توسعه یافته شیائومی در تلفن های هوشمند نیز تعمیم می یابد. نمونه این موضوع مدل پایه تصویربرداری است که اندازه مدل و استفاده از حافظه را تا 75 درصد کاهش داده و زمان ترسیم را از 100 میلی ثانیه به تنها 5 ثانیه رسانده است. در حال حاضر، قابلیت های بهبود یافته ای همچون تبدیل متن به تصویر و انتقال دهنده تصویر در آلبوم های عکس دستگاه وجود دارند.

ارائه خدمات هوشمند متعدد توسط سیستم عامل Xiaomi HyperOS

برقراری امنیت و حریم خصوصی بین دستگاهی توسط سیستم عامل HyperOS

در محصولات غول فناوری چینی حریم خصوصی و امنیت کاربر سنگ بنای تمام تجربیات کاربر است. مهندسان و معماران این شرکت متعهد به بهبود مستمر در این زمینه هستند. TEE خود توسعه یافته شیائومی به عنوان پایه زیرسیستم امنیتی محصولات عمل می کند. این سیستم عامل امنیتی ایزوله که روی سخت افزار اختصاصی اجرا می شود، به منظور حفاظت از اطلاعات حساس ساخته شده است. همچنین بستر نرم افزاری مذکور طیف گسترده ای از ویژگی های امنیتی را در گوشی های هوشمند و دستگاه های AIoT مانند بیومتریک، رمز عبور و قفل صفحه پوشش می دهد.

سیستم عامل Xiaomi HyperOS تمرکز اصلی خود را روی امنیت قرار داده و چتر محافظ آن نه تنها دستگاه های جداگانه بلکه ماژول های امنیتی متصل به هم را نیز پوشش می دهد. این TEE مبتنی بر ماژول امنیتی به هم پیوسته اعتماد متقابل بین دستگاه های داخل شبکه را تضمین می کند. همچنین هایپراواس به منظور محافظت بیشتر از کل شبکه، از رمزگذاری سرتاسری از طریق TEE برای انتقال داده بین دیوایس ها استفاده می نماید.

پلتفرم باز: تقویت همکاری توسعه اکوسیستم با توسعه دهندگان جهانی

شیائومی HyperOS به اصل منبع باز پایبند است و به طور فعال یک اکوسیستم نرم افزاری باز را پرورش می دهد. همچنین این سیستم عامل برای شکل داده به یک اکوسیستم هوشمند و ارائه تجربه کاربری بهتر از شرکای خود استقبال می کند.

غول فناوری چینی برنامه منبع باز Xiaomi Vela را نیز که یک پلتفرم نرم افزاری مبتنی بر اینترنت اشیاء است، برای محصولات مصرف کننده اینترنت اشیاء طراحی کرده است. این پلتفرم که به طور مستقل توسط xiaomi توسعه یافته است، مبتنی بر سیستم عامل متن باز NuttX است.

همچنین این برنامه منبع باز یک پلتفرم نرم افزاری یکنواخت را در میان سخت افزارهای مختلف اینترنت اشیاء ارائه می دهد. شیائومی ولا پروسه توسعه را با انتزاع کردن تفاوت های سخت افزاری ساده‌تر کرده و یک رابط نرم افزاری یکپارچه را برای توسعه دهندگان سطح بالا عرضه کرده است. این رویکرد سناریوهای کاربردی متفاوت را یکپارچه نموده و ضمن ساده سازی توسعه، کارایی را افزایش می دهد.

کمپانی مورد بحث با ایجاد برنامه منبع باز Xiaomi Vela برای سازندگان و توسعه دهندگان دستگاه های IoT، نوآوری این دیوایس ها را تقویت می کند. همچنین این برنامه عملکرد دستگاه های IoT را بهبود بخشیده و قابلیت های اتصال بلادرنگ را در طیف گسترده ای از دستگاه ها فعال می سازد.

سیستم عامل Xiaomi HyperOS یک سیستم عامل انسان محور است که برای اتصال کالاهای شخصی، اتومبیل ها و محصولات خانه هوشمند در یک اکوسیستم هوشمند طراحی شده است. این سیستم یک حرکت اساسی رو به جلو در چشم انداز استراتژیک شیائومی برای ارائه اکوسیستم هوشمند انسان، ماشین، خانه است.

ارائه اکوسیستم هوشمند انسان، ماشین، خانه توسط سیستم عامل Xiaomi HyperOS

آخرین مقاله ها

نکاتی درباره خرید بهترین دوربین نظارتی شیائومی

28ام فروردین, 1403|

آیا به دنبال بهترین دوربین نظارتی برای امنیت خانه یا محیط کارتان هستید؟ با وجود تنوع فراوان در بازار، انتخاب دوربین مناسب ممکن است چالش برانگیز باشد. اما با ورود برند محبوب شیائومی به این بازار، به دنبال دوربینی با عملکرد برتر و قیمتی مقرون به صرفه هستید. در وبلاگ ما، به بررسی نکات کلیدی برای خرید بهترین دوربین نظارتی شیائومی می‌پردازیم. از ویژگی‌های فنی تا قابلیت‌های امنیتی و نکات خرید، همه چیز را در اینجا خواهید یافت. بنابراین، قبل از خرید هر دوربینی، حتماً وبلاگ ما را مطالعه کنید تا انتخابی مطمئن و با اطمینان داشته باشید.

4 نکته ای که باید در هنگام خرید پنکه شیائومی در نظر بگیرید

28ام فروردین, 1403|

آیا به دنبال پنکه‌ای با عملکرد برتر و قیمت مناسب هستید؟ در جستجوی یک پنکه کارآمد و با کیفیت، باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید. اما با انبوهی از گزینه‌ها در بازار، انتخاب بهترین پنکه ممکن است یک چالش باشد. در این وبلاگ، چهار نکته اساسی که باید در هنگام خرید پنکه شیائومی به آن‌ها توجه کنید را بررسی می‌کنیم. از کیفیت ساخت و طراحی منحصر به فرد تا عملکرد قوی و مشخصات فنی، همه را در این مطلب پوشش می‌دهیم. با ما همراه باشید و پنکه ایده‌آل برای نیازهای خود را پیدا کنید.

کدام سشوار شیائومی مناسب موی من است؟راهنمای خرید سشوار شیائومی

28ام فروردین, 1403|

در جستجوی سشواری که بهترین حالت را برای موهای شما به ارمغان بیاورد؟ سشوارهای شیائومی با تنوع گسترده‌ای از مدل‌ها و ویژگی‌ها، گزینه‌های بسیاری را برای مختلفین نیازهای مویی ارائه می‌دهند. از سشوارهای مجهز به فناوری یونی برای موهای خشک و آسیب‌دیده گرفته تا سشوارهای سرامیکی برای موهای موج دار، هر کدام از این مدل‌ها بر اساس نوع و وضعیت موی شما انتخاب می‌شوند. می‌توانید با مشاوره و راهنمایی تیم فروش می‌لندز، بهترین سشوار را برای موی خود انتخاب کنید و از حالت و زیبایی موهایتان لذت ببرید.

نظر شما برای ما با ارزشه