مهمترین نظرات در مورد جارو برقی رباتیک و پاسخ به پرسش های رایج درباره آن‌ها

خلاصه مقاله:در این مطلب از کاربرانی که تجربه استفاده از انواع جارو برقی رباتیک را داشته اند، خواسته شده که ضمن بیان تجربیات خود، به برخی از پرسش های رایج پاسخ دهند. این مطلب حاوی نظرات کاربران درباره جارو برقی رباتیک و تجربیات آن ها در استفاده از این محصول است.

دسته‌بندی: دانستنی های شیائومیتوسط در 5ام آبان, 1402 منتشر شد0,4 min read

از آنجایی که امروزه بسیاری از مردم به مباحث بهره‌وری و صرفه‌جویی در زمان علاقه دارند، هر ابزار کمک کننده به این موضوعات برایشان جذابیت دارد. این موضوع شامل ربات های نظافتچی نیز می شود. به نظر اکثر افراد، این جارو هوشمند یکی از مفیدترین اختراعات بشر هستند و در صورت استفاده مناسب، به میزان قابل ملاحظه ای در زمان و انرژی شما صرفه‌جویی می کنند. در این مطلب از کاربرانی که تجربه استفاده از انواع جارو برقی رباتیک را داشته اند، خواسته شده که ضمن بیان تجربیات خود، به برخی از پرسش های رایج درباره آن‌ها پاسخ دهند.

لازم به ذکر است که در این مقاله به هیچ مدل یا برند خاصی از این محصولات اشاره نشده است. در واقع هدف فروشگاه اینترنتی می لندز این است که با اطلاعات کلی در مورد این ربات های دوست داشتنی و کاربردی آشنا شوید.

آیا قدرت تمیزکنندگی جارو برقی رباتیک به خوبی جاروبرقی های معمولی است؟

پاسخ این پرسش مثبت است. در واقع می توان گفت که ربات های هوشمند حتی بهتر از جاروبرقی های معمولی خانه یا محل کار شما را تمیز می کنند. زیرا این گجت ها حوصله‌شان از نظافت سر نرفته و هیچ نقطه ای از محیط مورد نظر را فراموش نمی نمایند! لذا نتیجه کار ربات ها نسبت به جاروهای رایج بسیار تمیزتر و دقیق‌تر است.

البته بسیاری از کاربران بر این باور هستند که قدرت تمیزکنندگی و دقت، به مدل انتخابی نیز بستگی دارد. قاعدتا اگر مدل بهتری همچون یکی از انواع جاروهای رباتیک شیائومی را انتخاب کنید، خانه ای تمیزتر دریافت خواهید کرد. اما به طور کلی نتیجه حاصل از این دستگاه های هوشمند در مقایسه با جاروهای معمولی موجود در بازار بهتر است.

قدرت تمیزکنندگی انواع جارو برقی رباتیک

جارو رباتیک را در چه محیطی می توان استفاده کرد؟

اگر قصد خرید جاروبرقی رباتیک دارید، در ابتدا باید خانه یا محل کار خود را از چند جنبه مورد بررسی قرار دهید:

  • فاصله مبلمان و سایر اثاثیه از سطح زمین: جالب است، بدانید که این ربات هوشمند می توانند زیر وسایلی بروند که حداقل 10 تا 12 سانتی‌متر از زمین فاصله دارند. اگر این فاصله کمتر باشد، ربات های مورد بحث نمی توانند زیر اثاثیه منزل را تمیز کنند. افرادی که تجربه استفاده از این محصولات را دارند، به شما توصیه می کنند که پیش از خرید حتما حداقل ارتفاع مدل انتخابی خود را در نظر داشته باشید.
  • وجود قالی یا موکت با الیاف بلند: جاروهای رباتی در هنگام تمیز کردن سرامیک و پارکت عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می دهند. این دستگاه ها برای تمیز کردن قالی و موکت هم خوب هستند؛ اما پرزهای بلند آن ها ممکن است که مشکلاتی را برای ربات ها به وجود آورند. همچنین امکان دارد که ریشه های کنار قالی ها در برس گجت های یاد شده گیر کنند. البته شما می توانید با کوتاه کردن ریشه های فرش این مشکل را رفع نمایید.
  • امکان انتقال به بخش های مختلف خانه: جاروهای رباتیک بسته به مدل خود می توانند از یک اختلاف ارتفاع کوتاه( مثلا 1 الی 3 سانتی‌متر) بالا بروند. اما برای مثال این محصولات نمی توانند از چارچوب درها عبور کنند. این موضوع مشکل بزرگی نیست و شما می توانید خودتان دستگاه را داخل اتاق گذاشته و دکمه شروع را بزنید.
تمیز کردن همه نقاط خانه با جارو برقی رباتیک

آیا نیازی به ترسیم نقشه محیط در جارو است؟

خیر، نیازی نیست که نقشه و المان های خانه یا محل کار خود را برای جاروهای هوشمند ترسیم کنید. این دستگاه ها خودشان به محض شروع به کار، محیط را اسکن کرده و نقشه آن را ترسیم می نمایند. برخی از مدل های پیشرفته‌تر این ربات ها حتی می توانند فضاهای مختلف را تشخیص دهند.

به طور کلی آنطور که از صحبت کاربران مشخص است، نیازی به تعریف نقشه محیط برای جارو برقی رباتیک نیست. شما می توانید پس از اولین نوبت نظافت، نقشه و گزارش حرکت دستگاه را در اپلیکیشن اختصاصی مربوطه با جزئیات کامل ببینید.

ترسیم نقشه چند سطحی توسط جارو برقی رباتیک

نظر کاربران درباره کاربردهای اپلیکیشن جارو رباتیک

همه جاروبرقی های رباتی یک اپلیکیشن اختصاصی دارند که روی سیستم عامل اندروید یا iOS نصب می شود. شما می توانید کلیه تنظیمات و گزارش های ربات نظافتچی را از طریق اپلیکیشن مشاهده کرده و کنترل کنید. از جمله قابلیت های قابل دسترسی در این برنامه های کاربردی می توان به مشاهده مجموع ساعات عملکرد و متراژ تمیز شده اشاره کرد.

همچنین با کمک اپلیکیشن می توانید حتی از بیرون از خانه نیز گجت نظافتچی خود را روشن نموده و عملکرد آن را مشاهده نمایید. علاوه بر این، تعیین برنامه زمانبندی نیز در این برنامه ها امکان‌پذیر است. بدین ترتیب ربات خودش در روزها و ساعات مشخص روشن شده و خانه یا محل کار شما را تمیز می کند.

بهترین مکان در خانه برای جارو رباتیک کجا است؟

بسیاری از صاحبان جاروهای رباتیک معتقد هستند که باید یک ایستگاه توقف و شارژ برای ربات در نظر گرفت. این مکان باید به پریز برق نزدیک باشد. همچنین شرکت های سازنده این محصولات از جمله شرکت شیائومی توصیه می کنند که اطراف دستگاه تا حدود 1 متر خالی باشد. بدین ترتیب سنسورهای گجت در هنگام شروع کار امکان بررسی بهتری دارند. البته تجربه شخصی کاربران نشان می دهد که موضوع خالی بودن فضا آنقدرها هم مهم نیست. همچنین اگر گجت هوشمند در برگشت به ایستگاه شارژ خود با مشکل روبرو بود و گاهی اوقات آن را پیدا نمی کرد، جای داک را تغییر دهید.

مکان مناسب برای ایستگاه شارژ جارو برقی رباتیک

آیا تخلیه مخزن زباله ربات های نظافتچی آسان است؟

جاروبرقی های هوشمند یک مخزن کوچک گرد و غبار دارند که جداسازی و تخلیه آن آسان است. معمولا این دستگاه ها به محض پر شدن محفظه زباله‌شان، این موضوع را به کاربر اطلاع می دهند. بنابراین نیازی نیست که پس از هر بار نظافت آن را تخلیه کنید.

برخی از مدل‌های پیشرفته‌تر، در داک شارژ خود یک محفظه بزرگتر دارند که ربات گرد و خاک جمع شده در مخزن خود را به آن منتقل می نماید. در این صورت نیاز به تخلیه خیلی کمتر شده و شما می توانید ماهی یک بار آن را خالی کنید.

آیا امکان گیر کردن جاروبرقی رباتی وجود دارد؟

متاسفانه باید گفت بله و این مشکل شایعی است. گاهی اوقات ممکن است که ربات نظافتچی زیر یک مبل به علت کم بودن ارتفاع آن گیر کند. همچنین احتمال گیر کردن ریشه های فرش در برس دستگاه وجود دارد. برخی مواقع هم ممکن است که وسیله روی زمین مانند کابل شارژ یا اسباب بازی عملکرد ربات را با اختلال روبرو کند. بعضی اوقات هم اختلاف ارتفاع های موجود در خانه که توسط سنسور تشخیص پله قابل ردیابی نیستند، باعث گیر افتادن گجت می شوند.

این گجت های هوشمند به گونه ای طراحی شده اند که در صورت گیر کردن، عملکرد خود را متوقف کرده و به کاربر اطلاع می دهند. وسایل مذکور از طریق اسپیکر خود به شما پیام داده و همینطور در اپلیکیشن نیز به شما نوتیفیکیشن ارسال می کنند.

دقت داشته باشید که این مشکلات در اوایل استفاده از ربات های هوشمند بیشتر رخ می دهند. اما پس از چند بار استفاده متوجه خواهید شد که محل های شایع گیر کردن دستگاه کجا است. بدین ترتیب می توانید این مشکلات را با کمی تغییر در چیدمان وسایل تا حدود زیادی حل کنید.

امکان گیر کردن جارو برقی رباتیک در موقعیت های مکانی خاص

آیا حیوانات خانگی با ربات های جاروبرقی رابطه خوبی دارند؟

بر طبق بررسی های صورت گرفته، معمولا حیوانات خانگی با جاروهای رباتیک مشکلی ندارند و پس از مدتی به آن ها عادت می کنند. با وجود آنکه حیوانات خانگی هر کدام شخصیت خاص خود را دارند، اما نظرات کاربران نشان داده مه در اکثر موارد مشکلی وجود ندارد. این در حالی است که ربات های نظافتچی در جمع کردن موی حیوانات نیز عملکرد بسیار خوبی دارند. بنابراین اگر سگ یا گربه ای با ریزش موی زیاد دارید، شاید خرید یک جاروی رباتی پیشنهاد خوبی برای شما باشد.

آیا امکان بالا رفتن یا افتادن از پله توسط جاروهای رباتی وجود دارد؟

در حال حاضر همه مدل های فعلی نظافت کننده های رباتیک توانایی بالا رفتن از پله را ندارند و احتمالا این نقیصه در آینده رفع خواهد شد. اگر در منزل شما پله وجود دارد، باید دستگاه را به صورت دستی به طبقات دیگر منتقل کنید. اما نیازی نیست که نگران سقوط گجت از پله باشید، زیرا تقریبا همه آن ها به سنسور تشخیص پله مجهز هستند. بهتر است که سنسورهای مذکور را هر چند وقت یکبار گردگیری کنید؛ البته اپلیکیشن نیز این موضوع را به شما یادآوری خواهد کرد.

اکثر مدل های جارو برقی رباتیک دارای قابلیت تشخیص اجسام و پله ها

آیا جاروهای هوشمند قابلیت تی کشی سطوح مختلف را دارند؟

ربات های نظافتچی اولیه امکان تی کشی نداشتند، اما خوشبختانه امروزه مدل های متنوعی با این قابلیت وجود دارند. پروسه تی کشی در این گجت ها معمولا با جمع آوری زباله ها به صورت همزمان انجام می شود. همچنین برخی از مدل های این محصولات به کمک سنسور تشخیص فرش، خود را بالا آورده و مانع از کثیف و خیس شدن آن می گردند. اما برای برخی دیگر از مدل ها باید روی اپلیکیشن محل فرش را مشخص کنید تا روی آن تی نکشد.

برخی مدل های جارو برقی رباتیک دارای قابلیت تی کشی

آیا برای جاروبرقی رباتی اتصال به اینترنت ضرورت دارد؟

برای راه اندازی اولیه جارو برقی رباتیک حتما نیاز است که آن را به شبکه وای‌فای متصل کنید. اما پس از آن، اکثر مدل ها برای کار کردن نیازی به اینترنت ندارند و قطع اینترنت باعث اختلال در عملکرد آن ها نمی شود. از طرف دیگر، اگر بخواهید دستگاه را از طریق اپلیکیشن کنترل نمایید، این امر تنها از طریق اینترنت امکان‌پذیر است. برخی سیستم عامل ها همچون فریمور نیز هر از گاهی از راه اینترنت آپدیت می شوند. در کل دسترسی به وای‌فای برای این جاروها ضروری است، اما در تمام مواقع به آن نیازی نیست.

آیا جارو برقی های رباتیک به سرویس و تعویض قطعات نیاز دارند؟

در این بخش از بررسی نظرات در مورد جارو برقی رباتیک به مبحث مهم سرویس و تعویض قطعات جارو رباتیک می رسیم. برخی قطعات گجت های هوشمند مورد بحث از جمله برس چرخان، فیلتر مخزن زباله و پد تی کشی را باید به صورت دوره ای( هر 6 ماه یکبار) عوض کرد. بنابراین مدلی را بخرید که قطعات مصرفی آن در بازار موجود باشند و برای تهیه آن ها دچار مشکل نشوید. در اپلیکیشن اختصاصی دستگاه زمان تعویض هر قطعه به شما یادآوری خواهد شد. به یاد داشته باشید که این قطعات روی کیفیت نظافت تاثیر می گذارند و عدم تعویض آن ها معمولا به خود دستگاه آسیبی وارد نمی کند.

امکان تعیین مناطق ممنوعه برای جارو برقی رباتیک

آیا برای استفاده از ربات نظافتچی تنها فشردن یک دکمه کافی است؟

برخی افراد فکر می کنند که با خرید جاروبرقی های هوشمند تنها با زدن یک دکمه می توانند خانه ای تمیز را تحویل بگیرند. گاهی اوقات این تصور درست است، اما گاهی نیاز به چند دقیقه بررسی محیط وجود دارد. آیا وسیله ای روی زمین وجود ندارد که در جارو گیر کند؟ در این صورت ممکن است بخواهید که برخی وسایل را جهت تمیز کردن زیرشان کمی جابجا کنید. یکی دو دقیقه صرف بررسی و آماده سازی محیط کردن، ارزشش را دارد!

آیا استفاده از جارو برقی های رباتی را به همه افراد پیشنهاد می کنید؟

خیر! نظرات در مورد جارو برقی رباتیک زیاد است و تجربه نشان داده است که همه افراد از داشتن این محصول خوشحال نمی شوند. برای مثال برخی افراد مسن در استفاده از این گجت ها راحت نیستند و همان جاروهای قدیمی را ترجیح می دهند. همچنین اشخاصی که با تکنولوژی میانه خوبی ندارند هم تمایل زیادی به استفاده از این محصولات از خود نشان نمی دهند. ضمن اینکه همانطور که ذکر شد، وضعیت خانه، نوع پوشش کف و نوع مبلمان نیز بر انتخاب مدل مناسب نظافت کننده های هوشمند تاثیرگذار هستند.

به شما توصیه می کنیم که مقاله 8 دلیل برای اینکه از خرید جارو رباتیک منصرف شوید را نیز بخوانید. با مطالعه این مقاله می توانید با دانش بیشتر و دید بهتر اقدام به خرید کنید.

آخرین مقاله ها

نکاتی درباره خرید بهترین دوربین نظارتی شیائومی

28ام فروردین, 1403|

آیا به دنبال بهترین دوربین نظارتی برای امنیت خانه یا محیط کارتان هستید؟ با وجود تنوع فراوان در بازار، انتخاب دوربین مناسب ممکن است چالش برانگیز باشد. اما با ورود برند محبوب شیائومی به این بازار، به دنبال دوربینی با عملکرد برتر و قیمتی مقرون به صرفه هستید. در وبلاگ ما، به بررسی نکات کلیدی برای خرید بهترین دوربین نظارتی شیائومی می‌پردازیم. از ویژگی‌های فنی تا قابلیت‌های امنیتی و نکات خرید، همه چیز را در اینجا خواهید یافت. بنابراین، قبل از خرید هر دوربینی، حتماً وبلاگ ما را مطالعه کنید تا انتخابی مطمئن و با اطمینان داشته باشید.

4 نکته ای که باید در هنگام خرید پنکه شیائومی در نظر بگیرید

28ام فروردین, 1403|

آیا به دنبال پنکه‌ای با عملکرد برتر و قیمت مناسب هستید؟ در جستجوی یک پنکه کارآمد و با کیفیت، باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید. اما با انبوهی از گزینه‌ها در بازار، انتخاب بهترین پنکه ممکن است یک چالش باشد. در این وبلاگ، چهار نکته اساسی که باید در هنگام خرید پنکه شیائومی به آن‌ها توجه کنید را بررسی می‌کنیم. از کیفیت ساخت و طراحی منحصر به فرد تا عملکرد قوی و مشخصات فنی، همه را در این مطلب پوشش می‌دهیم. با ما همراه باشید و پنکه ایده‌آل برای نیازهای خود را پیدا کنید.

کدام سشوار شیائومی مناسب موی من است؟راهنمای خرید سشوار شیائومی

28ام فروردین, 1403|

در جستجوی سشواری که بهترین حالت را برای موهای شما به ارمغان بیاورد؟ سشوارهای شیائومی با تنوع گسترده‌ای از مدل‌ها و ویژگی‌ها، گزینه‌های بسیاری را برای مختلفین نیازهای مویی ارائه می‌دهند. از سشوارهای مجهز به فناوری یونی برای موهای خشک و آسیب‌دیده گرفته تا سشوارهای سرامیکی برای موهای موج دار، هر کدام از این مدل‌ها بر اساس نوع و وضعیت موی شما انتخاب می‌شوند. می‌توانید با مشاوره و راهنمایی تیم فروش می‌لندز، بهترین سشوار را برای موی خود انتخاب کنید و از حالت و زیبایی موهایتان لذت ببرید.

نظر شما برای ما با ارزشه