تاریخچه برند میجیا
Mijia – میجیا یک برند زیر مجموعه از محصولاتِ خانه هوشمند شیائومی است که در 29 مارس 2016 راه اندازی شد و قبلاً به عنوان “خانه هوشمند شیائومی” شناخته می شد.شیائومی مارک جدید خود را در پکن عرضه کرد.
سه مأموریت برند Mijia عبارتند از: تولید محصولات رباتی و زنده ، هوشمندسازی و ساخت محصولات با کیفیت اما ارزان.
لوگو میجیا
نام Mijia از خانه هوشمند شیائومی گرفته شده است. ترکیبی از “Mi” و “Home” است. شکل کلی لوگو شبیه به شکل سپر میباشد تفسیر لوگو میجیا نه تنها برای ارائه حفاظت از خانههای هوشمند است ، بلکه امیدوار است که در آینده بتواند زندگی بهتری را برای خانواده هایی که از میجیا استفاده میکند به ارمغان بیاورد.
محصولات میجیا
محصولات آن عمدتاً خانه های هوشمند ، یعنی پایانه های سخت افزاری هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا را هدف قرار می دهد.
محصولاتی شامل دستبند شیائومی ، هندزفری و هدفون ، ترازو ، پاور بانک ، بلندگوهای قابل حمل ، فن های قابل حمل ، چراغ های قابل حمل LED ، کیت های خانه هوشمند ، دستگاه های تصفیه هوا ، جارو رباتیک ، روترهای WiFi ، دستگاه های تصفیه آب ، دوربین های هوشمند ، چراغ خواب هوشمند ، فشار سنج خون ، کولر گازی و صد ها قلم کالای دیگر عرضه می کند.
تغییر نام تجاری میجیا
در بعد از ظهر ۱ ژوئن ۲۰۲۰، برند Xiaomi Smart Life اعلام تغییر نام صادر به “Mijia MIJIA” رسما نام خود را به ” Mijia Smart Life” تغییر داد، اما بعدها مدیرگروه عملیات توضیح داد که میجیا نیز متعلق به Xiaomi Smart Life است و به استفاده از آیکون “Mijia” ملزم است.
افتخارات و توسعه ها:
در 29 مارس 2016 ، پلوپز Mijia فشار IH ، اولین محصول با نام Mijia ، با قیمت 999 یوان عرضه شد و ادعا کرد که انحصار پلوپزهای درجه یک ژاپنی را در فناوری کنترل فشار از بین می برد.
در 29 مارس 2017 ، تعداد کل دستگاه های فعال برنامه Mijia از 50 میلیون دستگاه فراتر رفت ؛ متوسط دستگاه آنلاین روزانه از 5 میلیون دستگاه بیشتر بود ؛ متوسط درخواست تجهیزات پردازش روزانه 20.4 میلیارد بار بود.
در 31 ژانویه 2018 ، حجم فروش ربات های جارو Mijia از 1 میلیون واحد فراتر رفت.
در 11 فوریه 2018 ، شرکت زنجیره ای زیست محیطی شیائومی ، در شرکت Zhimi ، نشست سالانه خود را برگزار کرد. فروش سالانه دستگاه های تصفیه هوا Xiaomi/Mijia در سال 2017 از 3 میلیون دستگاه فراتر رفت که این افزایش قابل توجهی از 2 میلیون دستگاه فروش شده در سال 2016 است. در سال 2017 ، فروش عناصر فیلتر تصفیه هوا Mijia نیز به 1.6 میلیون دستگاه رسید.
در 29 مارس 2018 ، برنامه Mijia ، 20 میلیون خانه ، بیش از 85 میلیون دستگاه متصل و بیش از 10 میلیون دستگاه فعال روزانه را تحت پوشش قرار داده است.
در 31 مارس 2019 ، تعداد دستگاه های متصل به اینترنت اشیا Xiaomi از 171 میلیون دستگاه (بدون احتساب تلفن های همراه ، تبلت ها و لپ تاپ ها) فراتر رفت که نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش یافته است.
سخن پایانی:
این آمار و ارقام بسیار تحسینبرانگیز است. همه موارد برای شیائومی با برند جدید MIJIA و قدرت گرفتن برند MI، به خوبی پیش میرود. شاید روزی بتوان با کمک دستگاه های هوشمند شیائومی ، خانه های لوکس و هوشمند فیلم های علمی تخیلی را به صورت ملموس حس کرد.